تماس با دکتر عادل حیدری نژاد تماس با دکتر عادل حیدری نژاد
مقالات سایت

درمان بیش فعالی با طب هومیوپاتی

آموزش هومیوپاتی ویژه والدین آموزش هومیوپاتی ویژه والدین

درمان بیش فعالی با طب هومیوپاتی

اختلال بیش ­فعالی کودکان یا به ­طور اختصار ADHD یک اختلال روانپزشکی است که در کودکان، نوجوانان و حتی در بزرگسالان دیده می­شود. علامت اصلی اختلال بیش ­فعالی/ کم ­توجهی شامل کاهش توجه، افزایش تکانشگری و بیش ­فعالی است، که باید تا قبل از سن 12 سالگی خود را نشان دهد.

علت و دلایل بیش فعالی کودکان به گفته روانشناسان کودک علت اختلال بیش فعالی در کودکان عمدتاَ منشا ژنتیکی دارد و میزان ارثی بودن آن حدود 75 درصد است.

اصولاَ احتمال بروز آن در دوقلوها خیلی بیشتراست.همچنین در خواهر و برادرها نیز بیشتر از سایرین است. همچنین عوامل مغزی و آسیب به سیستم عصبی کودک و نقص در تکامل سیستم اعصاب نیز می­ تواند از علل بیماری باشد. کودکان مبتلا احتمالاً در قسمت­هایی از مغز که مسئول توجه، تمرکز و تنظیم فعالیت ­های حرکتی است دچار نقائص جزئی هستند.

سایر عواملی که می توان نام برد نیز شامل مواجهه با مواد سمی و عفونت در دوره پیش از تولد و هنگام بارداری، زودرس بودن نوزاد، تهاجم مکانیکی پیش از تولد به دستگاه عصبی جنین یا عفونت، التهاب و ضربه در اوایل شیرخوارگی می ­باشد. سایر عوامل روانی اجتماعی مثل سوء رفتار مزمن و شدید، بدرفتاری و غفلت با برخی علائم رفتاری همراه هستند که با اختلال ADHD همپوشانی دارند.

برخلاف برخی تصورات چگونگی روش­ های فرزند پروری والدین در ایجاد بیماری نقشی ندارد. اگرچه برخورد و مواجهه مناسب والدین با نشانه ­های بیماری و اختلالات رفتاری ناشی از آن می ­تواند در کنترل علائم و جلوگیری از عوارض بعدی موثر باشد.

همچنین بخوانید
رازی که هیچ پزشکی به شما نمی گوید !

علائم بیش فعالی کودکان:

  • کودک غالباً با دست­ هایش بازی می ­کند، دست و پاهایش را تکان می ­دهد و روی صندلی وول می ­خورد.
  • غالباً در کلاس یا جاهای دیگری که انتظار می ­رود شخص بنشیند صندلی خود را ترک می­ کند و در جاهایی که مناسبتی ندارد راه می­ رود. یا از در و دیوار بالا می­ رود.
  • غالباً بازی یا فعالیت ­هایشان پر سر و صدا است.
  • پرتحرک و پرفعالیت هستند. هرلحظه در حال راه رفتن هستند، انگار موتوری درون بدن آنهاست که آنها را به حرکت دائمی مجبور می ­کند. نمی­ توانند آرام بنشینند و بی ­قرارند.
  • معمولاً زیاد صحبت می ­کنند.
  • خوردن و خوابیدن آنها منظم نیست و در همه چیز دخالت می ­کنند و مراقب دائمی نیاز دارند.
چنانچه فرزند شما دچار مشکل بیش فعالی شده و تمام راه های ممکن پزشکی را امتحان کرده خسته شده اید و اگر در مورد طب مکمل هومیوپاتی چیزهایی شنیده اید و دوست دارید این روش درمانی را از نزدیک امتحان کنید پس در زمان و مکان درستی قرار دارید .

تماس با دکتر عادل حیدری نژاد
تماس با دکتر عادل حیدری نژاد
دکمه بازگشت به بالا